THE TYPER
Photobucket
♥ fafauuzulkifli.
♥ cikfauu / fauu.
♥ 9tyn on 26.9
♥ DBS UITM MERBOK 2011
♥ totally single and available
lots of love ♥
fafauzulkifli

rekreasi

assalamualaikum :)mengikut wikipedia : Rekreasi (re-creare dalam bahasa Latin) ialah penggunaan masa lapang untuk keseronokan, bersama keluarga atau aktiviti bukan kerja lain. Aktiviti rekreasi biasanya akan menyegarkan badan dan minda.Selain itu. rekreasi juga didefinisikan sebagai aktiviiti terancang yang digunakan bagi masa lapang , contohnya aktiviti perkhemahan , rock climbing , scuba diving , abseiling dan jungle tracking.Kebiasaannya, rekreasi adalah dalam bentuk:
  • sukan/permainan
  • hobi
  • melancong/bercuti
Waktu berekreasi biasanya adalah di hujung minggu (Sabtu dan Jumaat/Ahad).tapi mengikut kefahaman aku, rekreasi ni kita buat apa2 utk menyegar menyihatkan badan. lagi best kalau buat dgn family and friends. macm dulu rumah aku dekat dgn taman rekreasi so petang petang ayah akan bawak aku dgn kakak aku naik basikal dari rumah sampai ke taman. best ohh. oh ya time tu adik2 aku xdak lagi. beza umur aku dgn kakak dan adik adik aku jauh. sebabtu dia xdak. 




aku pernah jungle tracking time form five. tu pun ikot rombongan Bank Simpanan Nasional. mula mula jalan with group, disebabkan aku ada asthma, cikgu aku suru jalan slow slow. so end up aku jalan sorang sorang sampai ke tapak perkhemahan. lepas tu mlm aku tidoq awal sbb aku lelah. tu ja kot pasal rekreasi aku. -the end-x

No comments:

Post a Comment